جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پرسش در مورد قطع خلافت از نسل امام علی( کرم الله وجه)

سوال: اشاره کردید: (سلسله طریقت با علم امام علی (کرم الله وجه) به علم لدنی که آن را از پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) به ارث برده بود، به دو شاخه تقسیم شد و با قطع سلسله خلافت در برهه ­ای از زمان، وی در شاخه دوم قرار گرفت و تا قیامت نیز در همان باقی خواهد ماند) آیا منظور از قطع خلافت و وراثت از خاندان امام علی (کرم الله وجه) به امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) است؟

اگر چنین باشد پس چگونه خلافت از سلسله تبار شیخ معروف کرخی خارج شد و به نسل امام علی(علیه السلام) بازگشت تا جایی که اخیرا به شیخ فعلی طریقت کسنزانی که از نسل امام موسی کاظم (علیه السلام) است رسیده؟

جواب: ما گفتیم جناح امامت، همان جناحی است که پس از امام رضا (علیه السلام) قطع شد اما خلافت و وراثت محمدی که در جناح سلسله طریقت قرار دارد، قطع نگشت. و نور امامت در جناح طریقت، گنجانده شد و پس از امام رضا (علیه السلام) به یک جناح واحد تبدیل گشت و از این رو، در زمانی معین، نور جامع محمدی پدیدار خواهد شد تا تکمله سایر ائمه باشد؛ این همانی است که احادیث متواتر شریف نبوی به آن اشاره دارد؛ مانند این سخن: «علی منی و انا من علی: علی از من و من از علی هستم» و حدیث: «حسین منی و انا من حسین: حسین از من و من از حسین هستم».

و در منابع بسیاری آمده است که کنیه‌ی دختر پیامبر (صلی الله علیه)، سرور ما فاطمه زهرا (سلام الله علیها) کنیه (ام ابیها) است و این مشیت خداوند متعال در دین است. در سخن باری تعالی به این امر اشاره شده است: «والضحى ، والليل إذا سجى ، ما ودعك ربك وما قلى ، وللآخرة خير لك من الأولى ، ولسوف يعطيك ربك فترضی: سوگند به روشنايى روز، سوگند به شب چون آرام گيرد. پروردگارت تو را وانگذاشته و دشمن نداشته است. قطعا آخرت براى تو از دنيا نيكوتر خواهد بود. بزودى پروردگارت تو را عطا خواهد داد تا خرسند گردى». خداوند تمام این کار را بر دین پدیدار خواهد کرد اگرچه کافران کراهت ورزند.

تلگرام
WhatsApp
چاپ

الَّلهُمَّ صَلِّ على سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ٱلوَصــفِ وَٱلوَحْيِ وَٱلرِّسَالَةِ وَٱلحِكْمَةِ وَعَلى آلِهِ وَصَحـبِهِ وَسَلِّمْ تَسليماً