جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صدور بیانیه ­ای از سوی ریاست طریقت علیه قادریه کسنزانی درمورد توهین به امیر عبدالقادر جزایری در مجلس جزایری

بسم الله الرحمن الرحیم

« إنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُورٍ ».

( مسلماً خدا از مؤمنان دفاع می­کند، قطعاً خدا هیچ خیانت کار ناسپاسی را دوست ندارد.)

راست گفت خداوند بلند مرتبه.

خدایا، رحمت فرست بر سرور ما محمد که وصف، وحی، رسالت و حکمت است و بر خاندان و یارانش سلام کن، سلام کردنی در شان و قدر او.

سلام و رحمت و بركات خداوند بر شما باد.

هان! این یکی دیگر از بانگ­های کینه بر رموز والایی است که شنیده­های ما را چرکین کرده و به بنده­ای از بندگان صالح بی­احترامی می­کند که خداوند به آنان اجازه داده با کسانی که اذیتشان می­کنند بجنگند و در حدیث قدسی فرمود:« مَنْ عَادَى لِي وَلِيًّا فَقَدْ آذَنْتُهُ بِالْحَرْبِ» ( هرکس با دوستان من دشمنی کند، من با او اعلام جنگ می نمايم(.

توهینی که یک شخص گمراه در مجلس جزایری در حق مجاهد بزرگ امیر عبدالقادر جزایری روا داشته است تنها برگی از خباثت، حسادت و دسیسه­چینی است که همواره تلاش کرده به سوی کوه­های پابرجا و استواری برود که جوزاء را در آغوش کشیده­اند؛ پس آیا کوچکتر­ها دانستند که صخره توان آسیب رساندن به ستارگان نطح را ندارد و امید آن چیزی است که در میان کوه است.

این مجموعه­ای از موارد ناچیزی است که در سخنان یاوه و بیهوده به خوبی نمایان می­گردد و چه بسا آنچه که از  پاکی لباس پاکان به دست می­آید هم در آن یافت شود.

غیرت محمدی، علوی، حسینی و قادری که در خون ما جریان دارد ما را در رأس طریقت علیه قادریه کسنزانی قرار داده است و آرام نمی­گیرد مگر بر هر کسی که به اهل بیت پیامبر ( صل الله علیه و آله و سلم) اهانت کرده سیلی بزند؛ این پاسخ ما به فرومایگانی است که به امیر عبدالقادر جزایری( رضی الله عنه) اهانت کرده­اند.

به آنها می­گوییم: مسلمان­ها به طور عام و جزایری­ها به طور خاص می­دانند که جزایری کیست. همین بس که او اولین بنیان­گذار دولتشان است، او کسی است که در مقابل استعمار فرانسوی ایستاد و حملات و جولان­هایش در معرکه­های ضد استعمار، یادآور حملات جد کرارش( علیه السلام) است. او آزمون­های سیاسی را از سرگذرانده است که بزرگان سیاست و معاصرانش در غرب و شرق عالم شاهدش بوده­اند و بلکه دشمنانش در آن روز، در مقابل او کلاه از سر برداشتند نه شخصی دیگر؛ چنانچه غربی­ها می­گویند چرا به کتاب­های تاریخی مراجعه نکردید اگر منصف بودید ؟

تنها این نیست. در رگ­های امیر عبدالقادر نیز رحمت جدش مصطفی( صلی الله علیه و آله و سلم) جریان دارد و وقف رحمت روزی تجلی یافت که به سرزمین شام تبعید شد و میان دروزی­ها و مارونی­ها صلح ایجاد کرد پس از آن که نزدیک بود فتنه نابودشان کند و هم­زیستی میانشان را از بین ببرد؛ پس او اصلاح­گر مهربانی بود که مردم را در قصرش پناه داد و از آنان مراقبت نمود و از ریخته شدن خون­ها جلوگیری کرد بی آن که به دین، مذهب یا قومیت بنگرد. این راه و روش صالحان صوفی و عارفی است که از مردان پاک هستند و او نیز یک صوفی قادری اعتدال­گر و اصلاح­گر است.

این ها برخی از فضایل امیر عبدالقادر جزایری است و آیا غربال جلوی نور خورشید را می­گیرد؟

هرگز از تهمت کینه­توزان چیزی جز پژواکش را نخواهی یافت و کینه­اش همچون یک طنین به تو بازمی­گردد و ناامیدی و زیان بر در خانه­هایشان خواهد کوبید. ما گمان نمی­کنیم که این موضوع رفت و آمد این بزرگواران با خانواده ما در الجزایر را تحت تاثیر قرار دهد. ما از جانب خودمان آنان را دعوت کرده و در ارائه دعاوی قضایی بر علیه این صداهای ناپسند به آنان کمک می­کنیم.

این حداقل چیزی بود که می­توانستیم در مورد امیر مجاهد، عبدالقادر جزایری بگوییم.

و پايان گفتار ما اينست كه حمد و سپاس مخصوص پروردگار جهانيان است و سلام و صلواتی در شأن بر سرور ما محمد که وصف، وحی، رسالت و حکمت است و بر خاندان و یارانش.

شیخ شمس الدین محمد نهرو کسنزان حسینی

ریاست بین المللی طریقت علیه قادریه کسنزانی

30 ژوئن 2021

تلگرام
WhatsApp
چاپ

الَّلهُمَّ صَلِّ على سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ٱلوَصــفِ وَٱلوَحْيِ وَٱلرِّسَالَةِ وَٱلحِكْمَةِ وَعَلى آلِهِ وَصَحـبِهِ وَسَلِّمْ تَسليماً