جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سوال در مورد اعطای بیعت

سوال : بیعت بر دو نوع است ، بیعت بر اسلام و بیعت بر طریقت ؛ شما کدام نوع از این بیعت ها را اعطا می کنید ؟ و دیگر آن که شما چرا به عوام بیعت می دهید ؟زیرا در نتیجه این کار آنان از کشیدن بار بیعت عاجز مانده و در نتیجه عهد شکنی مستحق عذاب می شوند ؟

جواب : همانا بیعت کسنزانی که توسط خلفائی که از سوی پیر طریقت اجزه دارند به مردم اعطا می شود ، بیعت بر طریقت است و نه بیعت بر اسلام .و اما در مورد این سخن شما که بیعت، اختصاص به قشر خاصی دارد ، نه به عامه مردم ؛ باید بگوییم این سخن تنها در مواردی صادق است که سالکان علاقمند، با عزمی راسخ خواهان تقویت و ترقی سطح و درجه روحی خود باشند .اما از جهت دیگر باید گفت ، در طریقت انواری از رحمت الهی وجود دارد که شامل همه مردم شده و منافعی معنوی در آن هست که از طریق تربیت و آداب سلوک به دست می آید و تمام انسانها می توانند به اندازه استعداد و تلاششان از آن بهره مند شوند . حتی گاه بعضی از کسانی که تو آنان را عوام خطاب کردی به محض اخذ بیعت کسنزانی دستخوش یک دگرگونی درونی و اخلاقی شده ویک نظارت و کنترل درونی را در خود احساس می کنند .از این رواست که حضرت شیخ محمد المحمد الکسنزان این بیعت را لمس یا تماس روحی نامیده است . به عقیده ایشان این بیعت دری از درهای رحمت الهی است که به روی تمام علاقمندان گشوده است .

تلگرام
WhatsApp
چاپ

الَّلهُمَّ صَلِّ على سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ٱلوَصــفِ وَٱلوَحْيِ وَٱلرِّسَالَةِ وَٱلحِكْمَةِ وَعَلى آلِهِ وَصَحـبِهِ وَسَلِّمْ تَسليماً