جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خبرگزاری بغداد، درگذشت شیخ سلطان خلیفه محمد المحمد کسنزان حسینی را تسلیت گفت.

خبرگزاری بغداد، درگذشت شیخ سلطان خلیفه محمد المحمد کسنزان حسینی( قدس سره) را تسلیت گفت.

شیخ محمد عبدالکریم کسنزانی حسینی از جمله جاودانان است/ یوسف عباس خفاجی.

خبرگزاری بغداد

أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ( آگاه باشید! یقیناً دوستان خدا نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین می شوند.). با نهایت تأسف و تأثر به ما خبر رسید که امروز شنبه 4 جولای2020، شیخ محمد عبدالکریم کسنزانی حسینی( خداوند خودش، او منزه گرداند) در 82 سالگی و در محل سکونتش در ایالات متحده درگذشت.

گفته شده که جناب شیخ 15 آوریل در کرکوک شهر کربجه دیده به جهان گشود؛ این شهر پایتخت طریقت والای قادریه کسنزانی است و عموی وی، شیخ حسین کسنزانی( خداوند خودش، او منزه گرداند)  که به سلطان اولیاء زمانه خودش ملقب بود آن را چنین نام گذاری کرده است ؛ وی همان کسی است که آمدن ایشان را بشارت داد و درموردش گفت پیشوایی بلندمرتبه خواهد آمد و مردم را هدایت خواهد کرد. پدرش جناب عبدالکریم کسنزان( خداوند او را منزه دارد) که جانشین برادرش شد از علمای بزرگ بود و پس از وفات وی، پسرش شیخ محمد ادامه دهنده راهش شد.

خدابیامرز به دعوت به سوی خداوند عزوجل اقدام کرد و شیفته هدایت مردم و بویژه جوانان به دین بود؛ سخنرانی­هایش بیشتر در مورد پرهیزکاری و تربیت نفس بود. وی در هدایت موفق شد و بسیاری از مردم به دست او به اسلام گرویدند تا جایی که به جز کشورهای عربی از هند، چین، آمریکا، آفریقا و اقصی نقاط دنیا مریدانی داشت.

معروف است که روش یا اندیشه اسلامی صوفی، اندیشه­ای میانه­رو است و طریقت قادریه کسنزانی نیز با این ویژگی بزرگ متمایز شده است. خداوند متعال او را رحمت کند که مردم را دریافت و آنان را به طریقتی میانه­رو هدایت کرد. در گوشه و کنار خانقاه­های او شیعه و سنی نماز به پا می­داشتند و وی آنها را به برادری، دفاع از کشورمان عراق و وجوب مبارزه با تروریست تشویق می کرد.

در آخر به جهان اسلام کوچ یکی از نمادهایش را تسلیت عرض می نماییم و از خداوند بزرگ و بلند مرتبه مسالت داریم که شیخ مان را آمرزیده، در بهشت برین و در جوار انبیاء، صالحین و صدیقین سکنی دهد. انا لله و انا الیه الراجعون.

تلگرام
WhatsApp
چاپ

الَّلهُمَّ صَلِّ على سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ٱلوَصــفِ وَٱلوَحْيِ وَٱلرِّسَالَةِ وَٱلحِكْمَةِ وَعَلى آلِهِ وَصَحـبِهِ وَسَلِّمْ تَسليماً